Provincie Noord-Brabant I Reportage fietsroutes Waterpoort

Provincie Noord-Brabant I Reportage fietsroutes Waterpoort

Waterpoort ligt op de grens van de provincies Zuid-Holland, Zeeland en Noord-Brabant rondom het Volkerak-Zoommeer. De drie betrokken provincies, waterschap Brabantse Delta, IVN en andere publieke en private partijen werken samen aan ontwikkeling van het gebied. 

Al fietsend het water ervaren en streekproducten ontdekken

Ter promotie van nieuwe fietsroutes door het prachtige weidse Waterpoort is een samenwerking gestart met verschillende prof wielrenners. Aanjager is Rini Wagtmans die collega wielrenners als Koos Moerenhout en Stef Clement betrok bij de lancering. Zij trainden en trainen in het Waterpoort gebied. Dus juist deze topsporters kunnen met veel passie vertellen over de regio Waterpoort.

De prof wielrenners spelen de hoofdrol in de reportages over de verschillende fietsroutes. De video’s waren onderdeel van het openings evenement.  En via socials gaan de reportages laten zien wat er te beleven is in Waterpoort.

Makarora bedacht het script, filmden het interview met Koos Moerenhout, Stef Clement en maakte de sfeerbeelden. En filmde het openingsevenement met een interview van Rini Wagtmans. Montage is gedaan door Makarora in samenwerking met VibeVision.

 

Korte social teaser

Om via de social kanalen de content ook te delen, is een korte versie van alle interviews gemaakt. Zodat de video automatisch afspeelt in de timeline van haar volgers, en prikkelt om meer te gaan ontdekken in de Waterpoort regio. 

Neos en ‘Thuis – Videomarketing & 360º video

Neos en ‘Thuis – Videomarketing & 360º video

Op afstand er toch bij zijn tijdens opening nieuwbouw

Een nieuwe manier van begeleiden en samenwerken met dak- en thuislozen, in een nieuw wooncomplex. Neos, regionale maatschappelijke opvang, en woningcorporatie ‘Thuis realiseerde dit in Eindhoven, door een intensieve samenwerking. Vraag aan Makarora? “Hoe laten we zien dat we de opvang en begeleiding van onze bewoners anders realiseren vanaf nu? En hoe organiseren we de opening van het nieuwe wooncomplex, rekening houdend met de RIVM maatregelen? Een hybride event met een select aantal genodigden op de nieuwe locatie, uitzending van de opening via een livestream en een virtuele rondleiding met 360 video bleek een prima oplossing. Bekijk de aftermovie van het event, die ingezet is als pr en dankwoord naar betrokkenen. En kijk hoe je op afstand je publiek prima kan laten zien wat je hebt gerealiseerd, waarom en hoe het werkt in de praktijk via een virtuele rondleiding.

Aftermovie van hybride event: Wat is er gerealiseerd, hoe gelanceerd en wat zijn de eerste reacties

 

Bekijk de 360 graden rondleiding – digitale 3d oplossing om kijker mee te nemen, op een veilige afstand

Gemeente Oss – Event organisatie & Videomarketing

Gemeente Oss – Event organisatie & Videomarketing

1- UITKIJKTOREN – ZIE MEER DAN JE KUNT ZIEN

Gemeente Oss vroeg Makarora de lancering van de nieuwe Uitkijktoren te organiseren. We hebben er niet alleen een mooie middag van gemaakt, maar ook een duurzaam karakter meegegeven aan de opening. Dit door aan de klim van de toren een extra element toe te voegen: een virtuele verrekijker via je smartphone. Bezoekers aan de toren ontdekken zo meer dan ze in werkelijkheid zien. Het is een uitnodiging het natuurgebied met zijn natuurparels en oerschatten te gaan ontdekken.

2 – WAT BETEKENT DE DUURZAME POLDER VOOR OMWONENDEN

Gemeente Oss wilde via een reportage een beeld geven van de ideeën die omwonenden hebben met betrekking tot een Duurzame Polder. En ze wilden ophalen wat die polder betekent voor bewoners. Tijdens verschillende bewonersavonden heeft Makarora bezoekers geïnterviewd. En samen met sfeerbeelden van de polder, is deze reportage gemaakt. Tevens een teaser om via sociale te delen.

EcoDryer – Product lanceren

EcoDryer – Product lanceren

In opdracht van KIC InnoEnergy en Partner in Marketing, heeft Makarora de B2B profilering gerealiseerd voor een innovatieve wasdroger van EcoDryer Systems. Het marktonderzoek combineerde we met de overtuigingen van de uitvinders van de technologie. Dit gaf de basis voor de merkindentiteit. Vanuit hier is het script voor de animatie gemaakt en diverse offline uitingen. Uitwerking van het script was in handen van Visual8 en Loepzuiver. De verschillende huisstijl items zijn opgemaakt door The Vector Monkeys.

Focus lag op de presentatie van de technologie tijdens een internationaal congres voor investeerders rondom duurzame energie: het TBB congres in Berlijn. Meer dan 100 startups presenteerde zich hier. EcoDryer Systems wist een 2e plaats te bemachtigen! De meer dan 400 toeschouwers, gaven Eco-Dryer de hoogste score. Mede dankzij de professionele presentatie en heldere weergave van de UPS’s van de technologie.

Mooi resultaat van een filmset constructie met verschillende ondernemers uit de Gruyter Fabriek.

Docus de Das Avonturenpad – Concepting en product lanceren

Docus de Das Avonturenpad – Concepting en product lanceren

Ontwikkeling van een uniek natuur-, speel- en wandelpad in Schaijk. Pad is opgezet rond een sprookje met thematische natuurlijke speeltoestellen langs de route, op een half verhard pad. Toegankelijk voor de piepjongste tot stokoudste bezoekers. Gerealiseerd in het voorjaar 2012.

Verantwoordelijk voor concept, begroting, dekkingplan en uiteindelijke realisatie en vermarkten van het pad. Dit project heeft mij laten zien dat als je echt iets wilt, je dat ook lukt! Dankzij doorzettingsvermogen, conceptmatig denken, weten hoe betrokkenen te enthousiasmeren, zorgvuldigheid en de energie om de kar te trekken is dit geweldige nieuwe recreatief product gerealiseerd in natuurgebied De Maashorst.

Trots-van-top-tot-teen!

Check de reacties op facebook.com/DocusdeDas