Neos  I  Onboarding Content

Neos I Onboarding Content

Nieuwe teamleden gelijk welkom laten voelen. En de inwerkperiode verkorten door voor de eerste werkdag al informatie te delen en een kijkje te laten nemen in het bedrijf. Dat is het doel van de Onboarding app van Neos.

Gevoel van echt welkom zijn en blij dat je aan boord bent als collega

Makarora schreef en filmde de content voor de onboarding app van Neos. Samen met het projectteam werd de inhoud van de app bepaald en gingen we aan de slag. De video’s vullen een groot deel van de app, omdat hiermee het enthousiasme en de trots van het team direct voelbaar en zichtbaar is .

Onderstaand een selectie van de verschillende video’s die Makarora produceerde voor de onboarding app van Neos.

Korte social versie

Om via de social kanalen de content in te zetten voor employer branding, maakte Makarora ook een korte versie van de Welkomst-video. Het geeft een inkijk in de sfeerbij Neos en de trots van de teamleden. 

Neos Eindhoven – Videomarketing en social media strategie

Neos Eindhoven – Videomarketing en social media strategie

Voor dak- en thuislozen en mensen die slachtoffer zijn van huiselijk geweld en/of mensenhalden biedt Neos een plek om op adem te komen. Een veilig thuis of begeleiding aan huis om aan een fijne toekomst te bouwen.

Wat gaan en kunnen we delen vanuit onze organisatie?
Makarora maakt video’s over het werk, de collega’s, de locaties en activiteiten bij Neos. Aansluitend op de social media strategie die ik samen met het projectteam ‘Social Tigers’ heb geformuleerd. Samen hebben we aan de hand van de doelen en (emotionele) kernwaarden van Neos bepaald wat de kaders zijn voor de online strategie. Zodat alle collega’s die content creëren vanuit hun dagelijkse praktijk, weten wat te (kunnen) posten. Doel nr 1: De drempel verlagen om contact op te nemen.  En daarnaast laten zien hoe mooi en waardevol het werk is dat ze samen doen.

Een aantal collega’s hebben de training ‘Videomarketing met je smartphone’ gevolgd. Met deze inspiratie en tips, creëren ze met meer gemak mooie en goede content.

Snelle blik achter de deur
Neos heeft biedt begeleiding vanuit verschillende locaties in Einhoven. Van elke locatie heeft Makarora een korte video gemaakt. Een snelle weergave van wat elke locatie te bieden heeft. Een voorbeeld van twee Quik-video’s zie je onderaan deze pagina.

Ontdek je creativiteit en breid je netwerk uit
Neos biedt ook een creatieve ontmoetingsplek: HK1. Om buurtgenoten en mensen die bij Neos wonen te prikkelen ook eens te komen kijken wat HK1 hen te bieden heeft, maakt

Mini-docu over ervaringsdeskundige Wilma
Ze is wooncoach bij Neos, en doet dit met een rugzak vol ervaringen. Een rugzak die haar nu de kracht geeft anderen te coachen en helpen naar een menswaardig bestaan. Ze schreef er een boek over, om hulpverleners en slachtoffers te laten zien dat een betere toekomst realiseren mogelijk is. Vanuit welk je dal je ook komt. Ik mocht een mini-docu over Wilma maken.  Om de documentaire aan te kondigen maakte ik ook een teaser voor de socials.

B4 Techniek en Technisch meubilair – MarCom regie

B4 Techniek en Technisch meubilair – MarCom regie

Van origine is B4 een technisch installateur. Na de overname van een meubelleverancier van schoolmeubilair, bleek B4 een unieke positie in handen te hebben: De combinatie van het kunnen ontwerpen, leveren, installeren en onderhouden van Tech-lokalen voor middelbare scholen. Makarora adviseert vanaf de overname B4 over de marketingstrategie. Het initiëren en regisseren van alle marketing en communicatie activiteiten liggen bij Makarora.

B4 heeft een stappenplan ontwikkelt voor scholen om op efficiënte manier technieklokalen in te richten. Met focus op de leerlingen en leraren die aan de slag gaan in deze lokalen. En uiteraard met oog voor budget en design. De expertise van B4 is verweven in dit stappenplan. In een korte introductie video is deze aanpak weergegeven. Naast publicatie op hun site en socials, is de video ook vaak een goede introductie tijdens presentaties bij potentiele nieuwe opdrachtgevers van B4.

Werkzaamheden die Makarora uitvoert voor B4 zijn uiteenlopend op het gebied van marketing en communicatie. Doel is altijd om de expertise die zij in huis hebben, waarmee de klant een betere, snellere en meest passende oplossing vindt voor zijn vraagstuk te bandrukken. 

  • Marketing en Communicatieplan opstellen en uitvoeren 100% 100%
  • Website realisatie en onderhoud 100% 100%
  • Videomarketing 100% 100%
  • Presentaties en pitches voorbereiden 100% 100%
De Maashorst – Communicatie advies & Videomarketing

De Maashorst – Communicatie advies & Videomarketing

  • Nieuwe community websitebouwers 100% 100%
  • Betrokkenen opgeleid tot Maashorst Reporters* 100% 100%
  • TV programma met DTV gemaakt over ontwikkeling van het gebied 100% 100%
  • Event om realisatie van Landschap van Allure projecten te vieren met stakeholders 100% 100%
  • Belevingskaart voor kinderen over wat er te ontdekken is in het gebied 100% 100%
  • Animatie over hoe je te gedragen in het bijzijn van wilde grazers in gebied 100% 100%
  • Promo en aftermovie van het jaarlijkse Oerfestival 100% 100%
  • Op verzoek van community een kaart gerealiseerd met een overzicht van het begrazsingsgebeid, incl fiets- en wandelroutes 100% 100%
  • Afvalcampagne om bezoekers bewust te maken afval mee te nemen of helpen het op te ruimen 100% 100%

Samen met ondernemers, verenigingen, gemeenten en bewoners laten zien wat er ontwikkeld is in Natuurgebied De Maashorst. Dat is het doel dat bij Makarora is neergelegd. En dat maakt veel los…. Omdat het zo’n mooi en dankbaar ‘product’ is om voor aan de slag te gaan.

*Maashorst Reporters: Een van de concepten die Makarora heeft geïnitieerd en uitgewerkt zijn de ‘Maashorst Reporters’: enthousiaste lokale ondernemers, bewoners en vrijwilligers heeft Makarora opgeleid tot reporters. Zij hebben geleerd hoe je op een professionele manier een video kan maken met je smartphone. Met als doel hen tools te geven om zelf een verslag te maken van alles wat er speelt in het gebied. Met als prioriteit het in beeld brengen van de de 27 projecten in het kader van Landschap van Allure. Een subsidieproject van in totaal ruim 53 miljoen waarmee veel verschillende projecten zijn opgestart.

Makarora heeft videomarketing op allerlei manieren ingezet voor De Maashorst, zoals: 

  • Aankondiging van het jaarlijkse Oerfestival
  • Uitleg over het lezen van de nieuwe begrazingskaart
  • Animatie over de gedragsregels als je het begrazingsgebied binnengaat
  • Video om community te enthousiasmeren afval mee te nemen dat je het natuurgebied inneemt of vindt.

En vele vele andere video’s / reportages om te laten zien hoe stoer, ruig, wild en echt het gebied is. 

Docus de Das Avonturenpad – Concepting en product lanceren

Docus de Das Avonturenpad – Concepting en product lanceren

Ontwikkeling van een uniek natuur-, speel- en wandelpad in Schaijk. Pad is opgezet rond een sprookje met thematische natuurlijke speeltoestellen langs de route, op een half verhard pad. Toegankelijk voor de piepjongste tot stokoudste bezoekers. Gerealiseerd in het voorjaar 2012.

Verantwoordelijk voor concept, begroting, dekkingplan en uiteindelijke realisatie en vermarkten van het pad. Dit project heeft mij laten zien dat als je echt iets wilt, je dat ook lukt! Dankzij doorzettingsvermogen, conceptmatig denken, weten hoe betrokkenen te enthousiasmeren, zorgvuldigheid en de energie om de kar te trekken is dit geweldige nieuwe recreatief product gerealiseerd in natuurgebied De Maashorst.

Trots-van-top-tot-teen!

Check de reacties op facebook.com/DocusdeDas