Dagje Den Bosch  I  Online content & concept ontwikkeling

Dagje Den Bosch I Online content & concept ontwikkeling

Laten beleven wat je belooft

 

Voor Dagje Den Bosch heb ik een serie korte online content en video’s en gerealiseerd waarin de rijke historie en unieke verhalen van ‘s-Hertogenbosch tot leven komen. In samenwerking met de Kring Vrienden van ‘s-Hertogenbosch heb ik deze video’s geproduceerd. Vrijwilligers delen authentieke verhalen die normaal gesproken tijdens wandelingen of vaartochten worden verteld, maar nu ook online bezoekers via een Reel een voorproefje geven van wat zij kunnen verwachten. Voor de Stories hebben we een serie Historie Checks gemaakt, die als de kennis over de historie van Den Bosch testen bij de volgers.

Door zorgvuldig gekozen beelden en verhaallijnen zorgen voor een verbinding met de belofte die Dagje Den Bosch doet: “Voor een goed verhaal boek je een dagje Den Bosch”. Het doel was om de passie van de gidsen op een manier over te brengen die zowel informatief als prikkelend is, om een activiteit te boeken bij Dagje Den Bosch.

Makarora heeft met deze manier van storytelling een concept ontwikkeld die naadloos aansluit bij de merkidentiteit en doelstellingen van Dagje Den Bosch. Bekijk de video’s via de Instagram of FaceBook pagina van Dagje Den Bosch. Of bekijk een selectie vanuit de serie hier: 

 

 

 

 

 

 

 

Ook content ideeen nodig  ?

Makarora denkt met je mee, spart over de opties en werkt een script uit en maakt (video)content die toewerkt naar het doel dat je voor ogen hebt. 

Hazenberg  I  Interim communicatie

Hazenberg I Interim communicatie

Versterking van Merk en Bewonersbeleving

Hazenberg is een ontwikkelende bouwer uit Vught. Met expertise in het ontwikkelen, bouwen, renoveren en transformeren van zowel woningen als utiliteitsbouw, staan zij bekend om hun focus op kwaliteit en duurzaamheid. Het team van Hazenberg bestaat uit gedreven en nuchtere vakmensen.

Mijn Rol als Interim Communicatieregisseur

Als interim communicatieregisseur bij Hazenberg was ik verantwoordelijk voor het initiëren en regisseren van de communicatieactiviteiten rondom diverse bouwprojecten. Mijn aanpak is het effectief communiceren en laten beleven van hun kernwaarden via:

  • Startbouw- en Opleveringsmomenten: Ik organiseerde en coördineerde evenementen die het begin van een nieuw bouwproject markeren en de oplevering ervan vieren, waarbij zowel bewoners als andere betrokkenen centraal staan.
  • Relatie-Events: Ik ontwikkelde een concept voor een relatie-evenementen die flexibel inzetbaar is bij meerdere bouwprojecten, met als doel het versterken van klantrelaties en het bevorderen van samenwerking: ‘Achter de Schermen bij Hazenberg’
  • Contentcreatie extern en intern: Het creëren van waardevolle en boeiende content voor de online en offline media kanalen van Hazenberg . Deze content richte zich op het belichten van de unieke eigenschappen van projecten en het tonen van de menselijke kant van de bouw.
  • Interne Wervingscampagne: Voor het stimuleren van interne betrokkenheid en deelname aan evenementen zoals de Vestingloop, zet ik doelgerichte wervingscampagnes op.
  • Verkoopmarketing voor Nieuwbouw: Door middel van gerichte verkoopmarketingcampagne ondersteunde ik de promotie en verkoop van nieuwbouwproject Achttien81 in Dongen, om de juiste doelgroep aan te trekken voor dit project.

Videografie als Sleuteltool

Videografie speelt een cruciale rol in mijn communicatiestrategie. Door projecten en medewerkers visueel uit te lichten, zorgde ik voor een authentieke en aansprekende presentatie van Hazenberg’s werk en waarden. Deze video’s werden (en worden) zowel intern als extern ingezet om de betrokkenheid te vergroten en de merkidentiteit te versterken.

Focus op de Bewoner

In al mijn werkzaamheden hield ik de eindgebruiker – de bewoner of gebruiker van de gebouwen – centraal. Het doel is om niet alleen fysieke structuren te bouwen, maar om fijne woon- en werkplekken te realiseren die bijdragen aan het welzijn en de tevredenheid van de bewoners.

 

Werkzaamheden die ik uitvoer voor Hazenberg zijn uiteenlopend. Doel is altijd om de expertise die zij in huis hebben, waarmee de klant een betere, snellere en meest passende oplossing vindt voor zijn vraagstuk te benadrukken.

  • Contentcreatie en planning 20% 20%
  • Videografie 30% 30%
  • Event organisatie 20% 20%
  • Campagne- en conceptontwikkeling 30% 30%

Ook tijdelijk communicatie regie nodig?

Bel of mail mij om kennis te maken. Dan  kunnen we samen bekijken wat nodig is om het contact met jouw doelgroepen te organiseren voor de periode en uren die nodig is.

Vigor   I   Videomarketing

Vigor I Videomarketing

De smaken en de geuren vastleggen in video, dat lukte niet…. Maar: “De vibe van de zaak en die van de crew heb je weten te vertalen naar beeld!” Was de reactie van het Vigor team na lancering van de reportages over de Vigor Family.

Geen set bouwen maar vastleggen wat er gebeurt als het team dat doet waar ze (enorm) bedreven in zijn 

Lars en Randy, eigenaren van restaurant Vigor in Vught, vroegen Makarora een video te maken om nieuwe collega’s te werven.

Tijdens het filmen en interviewen van de Vigor teamleden kwamen zulke mooie verhalen naar boven. Dat het sonde zou zijn om maar één video te maken. Dus gooiden we het idee om. En maakte Makarora een serie reportages van ieder Vigor ‘family member’. Vooral om hiermee datgene te laten ervaren wat zij beloven: “Every family has it’s story. Welcome to ours.”

De serie reportages bevat nu 5 verhalen. Volg de verhalen via Vigor Instagram

 

Ook video toevoegen aan je contentplanning?

Makarora denkt met je mee, spart over de opties en werkt een script uit en maakt videocontent die toewerkt naar het doel dat je voor ogen hebt. Neem contact op als je videomarketing wil inzetten.

De Maashorst  I  Communicatie advies & Videomarketing

De Maashorst I Communicatie advies & Videomarketing

  • Nieuwe community websitebouwers 100% 100%
  • Betrokkenen opgeleid tot Maashorst Reporters* 100% 100%
  • TV programma met DTV gemaakt over ontwikkeling van het gebied 100% 100%
  • Event om realisatie van Landschap van Allure projecten te vieren met stakeholders 100% 100%
  • Belevingskaart voor kinderen over wat er te ontdekken is in het gebied 100% 100%
  • Animatie over hoe je te gedragen in het bijzijn van wilde grazers in gebied 100% 100%
  • Promo en aftermovie van het jaarlijkse Oerfestival 100% 100%
  • Op verzoek van community een kaart gerealiseerd met een overzicht van het begrazsingsgebeid, incl fiets- en wandelroutes 100% 100%
  • Afvalcampagne om bezoekers bewust te maken afval mee te nemen of helpen het op te ruimen 100% 100%

Samen met ondernemers, verenigingen, gemeenten en bewoners laten zien wat er ontwikkeld is in Natuurgebied De Maashorst. Dat is het doel dat bij Makarora is neergelegd. En dat maakt veel los…. Omdat het zo’n mooi en dankbaar ‘product’ is om voor aan de slag te gaan.

*Maashorst Reporters: Een van de concepten die Makarora heeft geïnitieerd en uitgewerkt zijn de ‘Maashorst Reporters’: enthousiaste lokale ondernemers, bewoners en vrijwilligers heeft Makarora opgeleid tot reporters. Zij hebben geleerd hoe je op een professionele manier een video kan maken met je smartphone. Met als doel hen tools te geven om zelf een verslag te maken van alles wat er speelt in het gebied. Met als prioriteit het in beeld brengen van de de 27 projecten in het kader van Landschap van Allure. Een subsidieproject van in totaal ruim 53 miljoen waarmee veel verschillende projecten zijn opgestart.

Makarora heeft videomarketing op allerlei manieren ingezet voor De Maashorst, zoals: 

  • Aankondiging van het jaarlijkse Oerfestival
  • Uitleg over het lezen van de nieuwe begrazingskaart
  • Animatie over de gedragsregels als je het begrazingsgebied binnengaat
  • Video om community te enthousiasmeren afval mee te nemen dat je het natuurgebied inneemt of vindt.

En vele vele andere video’s / reportages om te laten zien hoe stoer, ruig, wild en echt het gebied is. 

CZ  WeHelpen – Communicatie advies

CZ WeHelpen – Communicatie advies

  • Interne communicatie stakeholders 100% 100%
  • Regie externe communicatie 100% 100%
  • FlahMob als kickoff 100% 100%
  • Mix online en offline communicatie bouwen 100% 100%

WeHelpen is een online platform voor iedereen die wil helpen, hulpt zoekt voor zichzelf of voor een ander in de buurt. WeHelpen is een beweging die inspeelt op de ontwikkeling die we in Nederland doormaken, van verzorgingsstaat naar participatiemaatschappij. En er als burger toe doen.

Samen met 25 leden in Zuid-Limburg, bestaande uit zorg gerelateerde organisaties en het bedrijfsleven, werkte ik aan het breder bekend maken van WeHelpen in het zuiden. In nauwe samenwerking met Opera Consultancy.

Makarora zette de strategie uit, werkte mee in de uitvoering, stemde acties af met de leden. Een bijzonder project om aan te werken, met bevlogen mensen en een mooi sociaal doel. 

Een verslag van 2 jaar samenwerking om WeHelpen in Zuid-Limburg een vertrouwd gezicht te geven

Hoe maak je dan vervolgens een verslag van 2 jaar samenwerking met een team van diverse zorginstanties, gemeenten en bedrijven? Met als doel mensen trots te laten terugkijken op behaalde resultaten. En te motiveren, inspireren en enthousiasmeren. Makarora heeft als middel hiervoor een e-magazine gemaakt. Betrokken, ervaringsdeskundigen en beinvloeders doen kort hun verslag via een blog of volg. Content wordt afgewisseld met kort video-materiaal die gedurende het project zijn gemaakt.