- Nieuwe community websitebouwers 100%
- Betrokkenen opgeleid tot Maashorst Reporters* 100%
- TV programma met DTV gemaakt over ontwikkeling van het gebied 100%
- Event om realisatie van Landschap van Allure projecten te vieren met stakeholders 100%
- Belevingskaart voor kinderen over wat er te ontdekken is in het gebied 100%
- Animatie over hoe je te gedragen in het bijzijn van wilde grazers in gebied 100%
- Promo en aftermovie van het jaarlijkse Oerfestival 100%
- Op verzoek van community een kaart gerealiseerd met een overzicht van het begrazsingsgebeid, incl fiets- en wandelroutes 100%
- Afvalcampagne om bezoekers bewust te maken afval mee te nemen of helpen het op te ruimen 100%
Samen met ondernemers, verenigingen, gemeenten en bewoners laten zien wat er ontwikkeld is in Natuurgebied De Maashorst. Dat is het doel dat bij Makarora is neergelegd. En dat maakt veel los…. Omdat het zo’n mooi en dankbaar ‘product’ is om voor aan de slag te gaan.
*Maashorst Reporters: Een van de concepten die Makarora heeft geïnitieerd en uitgewerkt zijn de ‘Maashorst Reporters’: enthousiaste lokale ondernemers, bewoners en vrijwilligers heeft Makarora opgeleid tot reporters. Zij hebben geleerd hoe je op een professionele manier een video kan maken met je smartphone. Met als doel hen tools te geven om zelf een verslag te maken van alles wat er speelt in het gebied. Met als prioriteit het in beeld brengen van de de 27 projecten in het kader van Landschap van Allure. Een subsidieproject van in totaal ruim 53 miljoen waarmee veel verschillende projecten zijn opgestart.
Makarora heeft videomarketing op allerlei manieren ingezet voor De Maashorst, zoals:
- Aankondiging van het jaarlijkse Oerfestival
- Uitleg over het lezen van de nieuwe begrazingskaart
- Animatie over de gedragsregels als je het begrazingsgebied binnengaat
- Video om community te enthousiasmeren afval mee te nemen dat je het natuurgebied inneemt of vindt.
En vele vele andere video’s / reportages om te laten zien hoe stoer, ruig, wild en echt het gebied is.