Van origine is B4 een technisch installateur. Na de overname van een meubelleverancier van schoolmeubilair, bleek B4 een unieke positie in handen te hebben: De combinatie van het kunnen ontwerpen, leveren, installeren en onderhouden van Tech-lokalen voor middelbare scholen. Makarora adviseert vanaf de overname B4 over de marketingstrategie. Het initiëren en regisseren van alle marketing en communicatie activiteiten liggen bij Makarora.
B4 heeft een stappenplan ontwikkelt voor scholen om op efficiënte manier technieklokalen in te richten. Met focus op de leerlingen en leraren die aan de slag gaan in deze lokalen. En uiteraard met oog voor budget en design. De expertise van B4 is verweven in dit stappenplan. In een korte introductie video is deze aanpak weergegeven. Naast publicatie op hun site en socials, is de video ook vaak een goede introductie tijdens presentaties bij potentiele nieuwe opdrachtgevers van B4.
Werkzaamheden die Makarora uitvoert voor B4 zijn uiteenlopend op het gebied van marketing en communicatie. Doel is altijd om de expertise die zij in huis hebben, waarmee de klant een betere, snellere en meest passende oplossing vindt voor zijn vraagstuk te benadrukken.
- Marketing en Communicatieplan opstellen 25%
- Website onderhoud 30%
- Videomarketing 15%
- Presentaties en pitches voorbereiden 25%