Boskalis  I  Omgevingscommunicatie

Boskalis I Omgevingscommunicatie

Omgevingscommunicatie

Samenwerken en het eerlijke verhaal delen

Als omgevingscommunicatie adviseur bij Boskalis zorg ik voor effectieve communicatie over het project Meanderende Maas richting de omgeving, waarbij ik (soms complexe) onderdelen van de uitvoering begrijpelijk en toegankelijk maak voor bewoners, ondernemers en stakeholders. Het project gaat de dijkversterking, rivierverruiming en gebiedsontwikkeling tussen Ravenstein en Lith realiseren. De samenwerking met de omgeving is essentieel. Vooral omdat de uitvoering grote impact heeft op de leefomgeving van bewoners en ondernemers in het gebied. Geen verkooppraatjes dus, maar het eerlijke  verhaal vertellen.

Inzet van Makarora

  • Invulling geven aan en uitvoeren van de communicatiekalender
  • Online content maken en onderhouden
  • Videografie, o.a. de serie ‘Dijk van een uitvoering’ maken
  • Communicatie app inrichten en onderhouden
  • Ontwerpen van projectfolder met uitleg planning en werkzaamheden
  • Afstemming met team van omgevingsmanager
  • Organiseren van informatiebijeenkomsten 
  • Informeren van de omgeving per brief, de lokale media en communities
  • Inrichten van het informatiecentrum 
  • En vooral met heel veel plezier  samenwerken met een team van professionals om de Meanderende Maas te realiseren  

Bekijk enkele video's

Via de socials en de project app delen we nieuws en produceer ik de serie ‘Dijk van een uitvoering‘ waarin we collega’s en onderdelen van het project belichten.

Het doel?

Geïnteresseerden een kijkje achter de schermen geven in wat we doen, waarom we het doen, en wie eraan meewerken – persoonlijk en dichtbij.

Neem Contact Op

Telefoon

06 – 526 020 59

E-mail
marieke@makarora.nl

Dagje Den Bosch  I  Online content & concept ontwikkeling

Dagje Den Bosch I Online content & concept ontwikkeling

Laten beleven wat je belooft

 

Voor Dagje Den Bosch heb ik een serie korte online content en video’s en gerealiseerd waarin de rijke historie en unieke verhalen van ‘s-Hertogenbosch tot leven komen. In samenwerking met de Kring Vrienden van ‘s-Hertogenbosch heb ik deze video’s geproduceerd. Vrijwilligers delen authentieke verhalen die normaal gesproken tijdens wandelingen of vaartochten worden verteld, maar nu ook online bezoekers via een Reel een voorproefje geven van wat zij kunnen verwachten. Voor de Stories hebben we een serie Historie Checks gemaakt, die als de kennis over de historie van Den Bosch testen bij de volgers.

Door zorgvuldig gekozen beelden en verhaallijnen zorgen voor een verbinding met de belofte die Dagje Den Bosch doet: “Voor een goed verhaal boek je een dagje Den Bosch”. Het doel was om de passie van de gidsen op een manier over te brengen die zowel informatief als prikkelend is, om een activiteit te boeken bij Dagje Den Bosch.

Makarora heeft met deze manier van storytelling een concept ontwikkeld die naadloos aansluit bij de merkidentiteit en doelstellingen van Dagje Den Bosch. Bekijk de video’s via de Instagram of FaceBook pagina van Dagje Den Bosch. Of bekijk een selectie vanuit de serie hier: 

 

 

 

 

 

 

 

Ook content ideeen nodig  ?

Makarora denkt met je mee, spart over de opties en werkt een script uit en maakt (video)content die toewerkt naar het doel dat je voor ogen hebt. 

Dome-X  I  Communicatie regie

Dome-X I Communicatie regie

Dome-X in Oss is een ‘huis van verbinding’.   Bij de oprichting 10 jaar geleden al, en nu zoekend naar een nieuwe passende invulling. Samen met founder Lambèr Hendriks en het team van Dome-X geven we invulling aan de nieuwe strategie. 

De plek biedt ruimte voor ontmoeting en ontwikkeling. Voor kennis delen en elkaar inspireren. Founder Lambèr stuurt op durven en doen. Lef tonen en kijken hoe ondernemers, overheid en onderwijs elkaar kunnen versterken. Daar houd ik van! Focus zal meer en meer gaan liggen op de ontwikkeling van technisch vakmanschap en duurzame inrichting van de bebouwde omgeving. En daar mag ik samen met het team aan bouwen.

In mijn rol als communicatie regisseur   mag ik  de nieuwe strategie ‘beeld en geluid geven’. Ik initiëer en regisseer de  communicatie activiteiten. En geef invulling aan het programma door samen te werken met de projectteams van de bedrijven die Dome-X boeken voor een event of bijeenkomst.

Een event die bij Dome-X plaatsvindt is de Dag van de Techniek in Oss. Om te onthullen dat Dome-X in 2023 de nieuwe locatie is voor dit event, maakte ik deze onthullingsvideo.

In de video zie je direct ook meer van de locatie zelf. 

Focus van mijn activiteiten voor Dome-x zijn de externe en interne communicatie, als lid van het management team.

  • Communicatieplan opstellen 100% 100%
  • Ontwikkelen nieuwe website 20% 20%
  • Interne en externe communicatie uitvoeren 40% 40%
  • Online communicatie – Contentplanning 40% 40%

Communicatie ondersteuning of advies nodig?

Bel of mail mij om kennis te maken. Dan  kunnen we samen bekijken wat nodig is om het contact met jouw doelgroepen overeind te houden voor de periode en uren die nodig is.

Hazenberg  I  Interim communicatie

Hazenberg I Interim communicatie

Versterking van Merk en Bewonersbeleving

Hazenberg is een ontwikkelende bouwer uit Vught. Met expertise in het ontwikkelen, bouwen, renoveren en transformeren van zowel woningen als utiliteitsbouw, staan zij bekend om hun focus op kwaliteit en duurzaamheid. Het team van Hazenberg bestaat uit gedreven en nuchtere vakmensen.

Mijn Rol als Interim Communicatieregisseur

Als interim communicatieregisseur bij Hazenberg was ik verantwoordelijk voor het initiëren en regisseren van de communicatieactiviteiten rondom diverse bouwprojecten. Mijn aanpak is het effectief communiceren en laten beleven van hun kernwaarden via:

  • Startbouw- en Opleveringsmomenten: Ik organiseerde en coördineerde evenementen die het begin van een nieuw bouwproject markeren en de oplevering ervan vieren, waarbij zowel bewoners als andere betrokkenen centraal staan.
  • Relatie-Events: Ik ontwikkelde een concept voor een relatie-evenementen die flexibel inzetbaar is bij meerdere bouwprojecten, met als doel het versterken van klantrelaties en het bevorderen van samenwerking: ‘Achter de Schermen bij Hazenberg’
  • Contentcreatie extern en intern: Het creëren van waardevolle en boeiende content voor de online en offline media kanalen van Hazenberg . Deze content richte zich op het belichten van de unieke eigenschappen van projecten en het tonen van de menselijke kant van de bouw.
  • Interne Wervingscampagne: Voor het stimuleren van interne betrokkenheid en deelname aan evenementen zoals de Vestingloop, zet ik doelgerichte wervingscampagnes op.
  • Verkoopmarketing voor Nieuwbouw: Door middel van gerichte verkoopmarketingcampagne ondersteunde ik de promotie en verkoop van nieuwbouwproject Achttien81 in Dongen, om de juiste doelgroep aan te trekken voor dit project.

Videografie als Sleuteltool

Videografie speelt een cruciale rol in mijn communicatiestrategie. Door projecten en medewerkers visueel uit te lichten, zorgde ik voor een authentieke en aansprekende presentatie van Hazenberg’s werk en waarden. Deze video’s werden (en worden) zowel intern als extern ingezet om de betrokkenheid te vergroten en de merkidentiteit te versterken.

Focus op de Bewoner

In al mijn werkzaamheden hield ik de eindgebruiker – de bewoner of gebruiker van de gebouwen – centraal. Het doel is om niet alleen fysieke structuren te bouwen, maar om fijne woon- en werkplekken te realiseren die bijdragen aan het welzijn en de tevredenheid van de bewoners.

 

Werkzaamheden die ik uitvoer voor Hazenberg zijn uiteenlopend. Doel is altijd om de expertise die zij in huis hebben, waarmee de klant een betere, snellere en meest passende oplossing vindt voor zijn vraagstuk te benadrukken.

  • Contentcreatie en planning 20% 20%
  • Videografie 30% 30%
  • Event organisatie 20% 20%
  • Campagne- en conceptontwikkeling 30% 30%

Ook tijdelijk communicatie regie nodig?

Bel of mail mij om kennis te maken. Dan  kunnen we samen bekijken wat nodig is om het contact met jouw doelgroepen te organiseren voor de periode en uren die nodig is.

Vigor   I   Videomarketing

Vigor I Videomarketing

De smaken en de geuren vastleggen in video, dat lukte niet…. Maar: “De vibe van de zaak en die van de crew heb je weten te vertalen naar beeld!” Was de reactie van het Vigor team na lancering van de reportages over de Vigor Family.

Geen set bouwen maar vastleggen wat er gebeurt als het team dat doet waar ze (enorm) bedreven in zijn 

Lars en Randy, eigenaren van restaurant Vigor in Vught, vroegen Makarora een video te maken om nieuwe collega’s te werven.

Tijdens het filmen en interviewen van de Vigor teamleden kwamen zulke mooie verhalen naar boven. Dat het sonde zou zijn om maar één video te maken. Dus gooiden we het idee om. En maakte Makarora een serie reportages van ieder Vigor ‘family member’. Vooral om hiermee datgene te laten ervaren wat zij beloven: “Every family has it’s story. Welcome to ours.”

De serie reportages bevat nu 5 verhalen. Volg de verhalen via Vigor Instagram

 

Ook video toevoegen aan je contentplanning?

Makarora denkt met je mee, spart over de opties en werkt een script uit en maakt videocontent die toewerkt naar het doel dat je voor ogen hebt. Neem contact op als je videomarketing wil inzetten.