Festival ‘Er Hangt iets in de Lucht’ – Communicatie Campagne

Poëzie, korte verhalen en andere literaire kunstvormen gecombineerd met een bijzondere en gedurfde expositie. Een nieuw interdisciplinaire festival Er hangt iets in de lucht in het Kruithuis in Den Bosch. Het festival was een smeltkroes van beeldende kunst en podiumkunst waaraan 120 kunstenaars en 40 podiumkunstenaars meewerkten.

Ik stapte met veel plezier zes weken voorafgaand aan het festival op deze rijdende trein. Doel: bekendheid geven aan het festival en de kaartverkoop hiermee een boost te geven. Inzet was het activeren van het interne en externe netwerk, en slim gebruik te maken van online en offline communicatiemiddelen. Een belangrijk onderdeel was PR en samenwerken met passende en low-budget communicatiemiddelen via bestaande platforms. Daarnaast was Makarora verantwoordelijk voor de online campagne via Facebook, Twitter en Instagram om hier het publiek te enthousiasmeren en betrekken.

De prettige en soepele samenwerking met het projectteam Ligne ’15, de vrijwilligers en sponsoren is de basis geweest voor de succesvolle uitrol van het communicatieplan. Waarbij aanpakken, durven, doen en bijsturen het motto was tijdens het project.